Всім Шини - для України

(067)986-42-20 - Шини

(097)008-11-23 - Шини

(067)986-42-20 - Акумулятори

  • V7shyny

Notice: Undefined index: url in /var/www/html/v7-shyny.ua/application/blocks/topfilters.php on line 2

Notice: Undefined index: url in /var/www/html/v7-shyny.ua/application/blocks/topfilters.php on line 3
Пошук шин по розміру
Підбір шин по авто
Підбір акумуляторів
Замовити дзвінок Залишити відгук
tire animation

Зачекайте ваш запит обробляється

Нерегулярне технічне обслуговування і ремонт шин

       Несистематичне технічне обслуговування і несвоєчасний ремонт є основними причинами передчасного руйнування та зносу шин. Невиконання встановленого обсягу технічного обслуговування шин на постах щоденного, першого і другого технічних обслуговувань автомобілів призводить до того, що сторонні предмети (цвяхи, гостре каміння, шматочки скла і металу), які застрягають зовні в протекторі і своєчасно не виявляються і не видаляються, проникають в глиб протектора , потім в каркас і сприяють поступовому їх руйнуванню. Дрібні механічні пошкодження покришки - порізи, садна на протекторі або боковинах, а тим більш дрібні порізи, проколи, розриви каркаса, якщо їх не усунути вчасно, призводять до важких пошкоджень, що вимагають ремонту збільшеного обсягу. Це пояснюється тим, що при коченні шини по дорозі в невеликі порізи, проколи і розриви гуми і тканини каркаса набиваються пил, піщинки, камінчики та інші дрібні частинки, а також потрапляють волога, нафтопродукти. Піщинки і камінчики при деформації шини починають швидко перетирати гуму і тканину покришки, збільшуючи розмір пошкодження. Волога зменшує міцність ниток корду каркаса і викликає їх руйнування, а нафтопродукти - руйнування гуми. Висока температура шини при коченні ще більше прискорює процес руйнування матеріалу покришки в місцях її пошкодження. В результаті невеликий отвір від порізу або проколу поступово розростається, викликаючи відшарування протектора або боковини. Частковий розрив каркаса перетворюється в наскрізний і призводить до розшарування каркаса і псування камери. Невелике механічне пошкодження, своєчасно не відремонтоване, може викликати в міру його збільшення несподіваний розрив шини в дорозі і стати причиною дорожньо-транспортної пригоди. Невчасний ремонт великих механічних та інших пошкоджень збільшує обсяг ремонту і сприяє руйнуванню шин. Особливо серйозною причиною передчасного руйнування нових і відновлених шин є несвоєчасне їх зняття з автомобіля для здачі відповідно на перше і повторне відновлення. Якщо шина не пройшла повторного відновлення, значить ресурс її довговічності використаний не повністю. Пробої і розриви каркаса відбуваються в шинах із зношеним, в основному на 80-90%, малюнком протектора. Наявність на шинах пробоїв і розривів каркаса знижує термін служби нових і відновлених шин, робить їх часто непридатними для здачі відповідно на перше і повторне відновлення. Середні пробіги відновлених шин  2 класу (з наскрізними  пошкодженнями) нижчі за  середні пробіги  відновлених шин  1 класу  приблизно на 22%.  Якщо  допускати роботу шини з оголеним брекером або каркасом на біговій поверхні, то покришка швидко приходить в непридатність, так як нитки каркаса сильно зношуються при терті об дорогу. Оголення ниток в інших місцях покришки викликає швидке руйнування тканини каркаса під дією вологи, механічних пошкоджень та інших причин.Робота з манжетами, накладеними на наскрізну пошкоджену ділянку з внутрішньої сторони шини без вулканізації, допускається тільки тимчасово як аварійна міра в дорозі або для покришок, непридатних до ремонту. Робота покришки з вкладеною в неї манжетою призводить до збільшення пошкоджень і поступового перетирання манжетою ниток каркаса. Робота на шинах з камерами, відремонтованими без вулканізації, приводить до швидкого відставання латок.

Читати далі

Маркування шин - вся інформація

Зазвичай при виборі шин ми звертаємо увагу на типорозмір, малюнок протектора, бренд, мякість гуми, сезонну приналежність. І не звертаємо уваги на дату виготовлення, індекси вантажопідйомності і швидкості, написи про відповідність продукції стандартам якості.Як відомо, гарантійний термін служби шини - 5 років з дати виготовлення (16), після закінчення терміну зовнішній вигляд шини не зміниться, але свої властивості шина втратить, тим самим не зможе гарантувати безпеку.Не варто також забувати про індекси швидкості (11) і вантажопідйомності (10). Індекс вантажопідйомності вказує максимально можливе навантаження на колесо при експлуатації автомобіля. Краще вибирати шини з запасом по індексу навантаження, ніж потім нарікати з приводу появи «гриж» або розшарування корду. Індекс швидкості відображає максимально допустиму швидкість пересування, при якій шини будуть забезпечувати адекватний і безпечний рух автомобіля.Зверніть увагу на позначки про сертифікацію шин. Європейські вимоги до сертифікації за деякими параметрами, зокрема, по міцності вище американських. Шини ТМ «Росава» відповідають багатьом європейським стандартам якості, які відображені на боковині. Такі позначення є не у всіх виробників шин, що говорить про відсутність сертифікатів міжнародного стандарту. Розшифровка типорозміру   1. Ширина профілю, мм 2. Індекс серії: номінальне відношення висоти профілю до ширини,% 3. Позначення радіальної шини 4.Посадочний діаметр обода, дюйми Позначення на боковині шини 1. Типорозмір 2. Модель шини 3. Товарний знак 4. Країна-виробник 5. Нормативний документ, відповідно до якого виготовлена шина 6. Радіальна шина 7. Шина з металокордним брекером 8. Безкамерна шина 9. Шина з можливістю шипування 10. Індекс вантажопідйомності 11. Індекс швидкості 12. Шина призначена для експлуатації в зимових умовах (mud + snow) 13. Позначення зони індикаторів зносу шини 14. Знак офіційного затвердження шини на відповідність максимальної швидкості 15. Номер сертифіката затвердження на відповідність шини Міжнародному Правилу №30 UN ECE 16. Дата виготовлення (дві перші цифри - тиждень, дві останні - рік) 17. Знак відповідності вимогам директив Євросоюзу 92/23 / EEC, 2001/43 / EC по шуму 18. Знак відповідності шини стандарту США 19. Умовне позначення коду заводу-виробника за стандартом США 20. Умовне позначення коду конструкції шини за стандартом США 21. Кількість шарів і тип корду каркаса і брекера (по боковині і в протекторі) 22. Максимально допустимі навантаження і тиск 23. Позначення ступеня якості шини по DOT 24. Напрямок обертання шини 25. Піктограми для шин з зимовим малюнком протектора

Читати далі

Утилізація зношених шин

       Останнім часом в Україні існує проблема зношених шин. Історично склалося, що всі старі шини були поховані на звалищах або спалювалися. Але, оскільки, Ураїна прагне вступити у ЄС, де питання про зношені шини урегульовані спеціальними нормативними актами, прийшов час задуматися нал цією проблемою. Зростання числа автомобілів призводить до різкого збільшення темпів виробництва даного виду відходів. Тому регулюванням утилізації шин потрібно займатися вже зараз.         Зношені шини є відходами, які підлягають забороні вивозу на звалище. І це не дивно - екологічний спосіб мислення в нашій країні не прищеплюють, а влада не звертає на проблему утилізації відходів великої уваги (хоча бувають і винятки). Тим часом, ви повинні розуміти - просто так викидати шини на пустир або в ліс не можна. І не тільки тому, що це некультурно. Памятайте - автомобільна покришка буде розкладатися (і виділяти при цьому шкідливі речовини в грунт і атмосферу) протягом 100-120 років! Тобто постраждати від викинутої шини можуть ваші правнуки і праправнуки ... Крім того: У старих шинах дуже люблять селитися комарі (так-так, ті самі, що вас потім будуть кусати). А ще звалища старих покришок обожнюють щури. У разі загоряння сміттєзвалища з автомобільними покришками земля і повітря в окрузі миттєво стають отруєними. Для виготовлення однієї покришки для легкового автомобіля в середньому потрібно 35 літрів нафти. При утилізації 1 тонни старих покришок виходить 600 кг матеріалу, який потім можна використовувати для виготовлення нових коліс.       Зношені шини є дуже цінним ресурсом - їх висока теплотворна здатність може бути використана в якості альтернативного палива або може бути перероблена в матеріал, так що ви можете отримати друге життя шин, наприклад, у вигляді автомобільних килимів, гумових матів або поверхневих ігрових майданчиків ..      Утилізувати шини (знищити без шкоди для навколишнього середовища або переробити для подальшого використання) самостійно вам навряд чи вдасться, тому доведеться шукати тих, хто вже налагодив технологію утилізації. Найпростіший спосіб, позбутися старих шин, віддати на завод вулканізації. Проте переважно така послуга є платною. При цьому пропонуються різні варіанти – можна заплатити невелику суму за кожну здану покришку (так-так, не вам платять, а ви – за прийом утилізацію), яку ви самі привезете в пункт прийому. Власне кажучи, необхідність платити за утилізацію і обурює багатьох автомобілістів. Навіщо, адже я можу абсолютно безкоштовно викинути їх? На жаль, але влада не дає відповіді на це питання.         Тим не менш, багато автомобілістів пристосувалися використовувати зношені колеса, як укріплювальну основу для зливних ям на власних дачних ділянках. До того ж, на сьогоднішній день стало модно, створювати різноманітні квіткові клумби з використанням зношених коліс. Подібні клумби сьогодні можна побачити в багатьох приватних дворах і просто на вулицях. Люди з фантазією використовують навіть не просто колесо в її первозданному вигляді, а вирізують з нього справжні красиво оформлені вазони з підставками.          Деякі люди, використовуючи шини створюють у своїх дворах індивідуальний декор. Народні умільці примудряються вирізати з коліс красивих декоративних тварин і птахів. Якісно зроблена і оформлена гумова скульптура дійсно виглядає дуже ефектно. В інтернеті навіть з’явилися уроки з того, як із звичайної використаної шини можна створити справжній шедевр. Можна прикрасити некрасиві, потворні, бетонні стіни Вашого будинку, паркани та дерева. Включіть фантазію і додайте індивідуальний підхід до Вашого дому або саду. Також, слід чітко усвідомити для себе — Охорона природи — завдання нашого століття і ми ні в якому разі не повинні ухилятися від цього. Кожен в силі змінити світ, зробити його кращим. Адже це не складно!

Читати далі

Явище аквапланування - що це таке?

Аквапланування (також гідропланування) являє собою явище, в якому шини на мокрих дорожніх умовах втрачають контакт з дорогою через осілий шар води між ними. Шини в цій ситуації, не можуть досить швидко видалити надлишок води, яка накопичується в них, так що транспортний засіб втрачає контакт з поверхнею, що призводить до втрати контролю з боку водія автомобіля. Aquaplaning - що це таке? Погодні умови, які роблять дороги крижаними або засніженими, роблять нас більш обережними під час водіння. Тим не менше, водіння в дощ або на мокрій, повній калюж, дорозі може бути небезпечним. Як видно з даних, наведених у таблиці нижче, дорожньо-транспортні пригоди, викликані несприятливими погодними умовами, зокрема дощем, часто призводять до значного числа травмованих і навіть загиблих. Виникнення такого роду аварій відбувається дуже часто, і, як правило, несе відповідальність за це явище аквапланування. Статистика нещасних випадків, викликаних дощем 2002-2012                             цифри                            відсотки                    595.900 нещасних випадків               46% нещасних випадків, викликаних                                  погодними умовами                         245,446 поранених                 52% поранені через погодні умови                            2876 померлих            46% смертельних випадків, через погодні                                         умови                                                                                                                                                                                                    Джерело: Адміністрація США Federal HighwayТранспортний засіб в процесі аквапланування не реагує на маневри, які виконуються водієм, наприклад поворот, гальмування або прискорення. Аквапланування застає водія зненацька, і описується як відчуття "пухкості" в задній частині транспортного засобу.Фактори, що впливають на виникнення акваплануванняШвидкістьЧим вища швидкість, тим більша ймовірність аквапланування. Це явище може відбуватися навіть при швидкості 50 км/год!Рекомендується, зменшити швидкість, особливо ближче до великих калюж.Стан і тип шинПравильно обраний розмір шин, рекомендований виробником тиск в шинах, тип і глибина протектора безпосередньо впливають на можливість виникнення явища аквапланування. Глибина і кількість води на дорозіЧим глибші калюжі повинен подолати автомобіль, тим більша ймовірність того, що автомобіль буде втрачати контакт з дорогою. Проте, навіть з тонким шаром води, може виникнути аквапланування.Як поводитися під час аквапланування?По-перше, не панікувати! Різкі маневри можуть тільки погіршити ситуацію. Рекомендується, щоб в тій мірі наскільки це можливо, зберегти напрямок руху і поворот кермового колеса з боку в бік. Це призведе до ще більшої втрати контролю над транспортним засобом і може мати фатальні наслідки. Для того, щоб повернути собі контроль над транспортним засобом вам потрібно прибрати ногу з газу, почекати поки повернеться кермове управління і обережно натиснути на педаль гальма.Що робити, щоб уникнути аквапланування?1. Регулярно замінювати шини! Часто перевіряти глибину протектора, рівень розмиття шин, їх стан, вік, знос. 2. Зверніть увагу на ширину шини — ширші шини більш сприйнятливі до аквапланування, бо вага автомобіля розподіляється по більшій поверхні; тонші шини перетинають шар води швидше і ефективніше.3. Зверніть увагу на якість шин — вибирайте спеціально захищені шини від аквапланування.Аквапланування може бути дуже небезпечним фатальним явищем, але не завжди. Якщо ми регулярно перевіряємо стан наших шин, піклуємося про відповідний вибір параметрів транспортного засобу, а також їх добрий стан, ми можемо усунути корінні причини аквапланування. Перш за все, ви повинні стримувати браваду під час водіння, зменшити швидкість, регулюючи її до несприятливих дорожніх умов, що переважають в дощ, і після. Якщо вам непощастило і явище аквапланування все ж відбувається, в першу чергу рекомендується, заспокоїтися і проявити холоднокровність.

Читати далі

Як і де потрібно зберігати шини?

Так як спека є одним із важливих чинників, які впливають на процес старіння шин, водії можуть продовжити їх життя за рахунок правильного їх зберігання. Ось кілька порад, які можуть стати Вам у пригоді: Не зберігайте навантажений транспортний засіб протягом тривалого періоду часу. Довготривала бездіяльність є більш шкідливою для шин, ніж постійне їх використання, яке забезпечує їхню гнучкість і допомагає підтримувати масляну дисперсію в самій же ж гумі. Вберігайте шини від прямих сонячних променів при будь-якій можливості. Ультрафіолетові промені сонця і теплове випромінювання є шкідливими для гуми. Перед зберіганням використовуйте щітку для миття шин. Для видалення гальмівного пилу, бруду або ж багнюки промивайте шини, використовуючи мило і воду. Протріть шини сухим рушником і дайте залишкам вологи ретельно випаруватися. Помістіть кожну чисту і суху шину в свій власний великий, непрозорий, герметичний пластиковий пакет для зберігання. Уникайте вологих місць, випустіть усе повітря (деякі водії використовують для цього пилосос, щоб витягнути його якомога більше). Закрийте пакет і щільно заклейте його скотчем. Цей спосіб допомагає розмістити шини в своїй персональній міні-атмосфері для того, щоб зменшити випаровування нафти. Сезонні сумки для шин забезпечують акуратніше їх зберігання, транспортування і зменшення ймовірності нанесення гальмівного пилу, грязюки і бруд у багажнику або ж на задньому сидінні при транспортуванні. Однак, сезонні сумки для шин не є герметичними і не є призначені для запобігання їх впливу на атмосферу. В якості рекомендації, можна було б помістити кожну чисту шину та колесо в герметичний пластиковий пакет, а потім додатково у сезонну сумку для кращого їх зберігання. Покладіть шини в прохолодному, сухому місці. Краще зберігати їх в сухому підвалі або ж в приміщенні із клімат-контролем, ніж в стандартному гаражі, складі, горищі або ж на вулиці. У той час, як підвали, як правило, залишаються прохолодними і сухими, умови в типових гаражах, сараях, горищах і на відкритому просторі бажають бути кращими із-за частих перепадів температури, а також сезонних опадів і вологості. Зберігайте шини далеко від джерел озону. Незважаючи на те, що старіння шин є безповоротнім процесом, ці вказівки, все ж таки, допоможуть уповільнити його.

Читати далі

Яким повинен бути тиск повітря у шинах ?

Переваги правильного тиску у шинах Підтримка правильного тиску у шинах допомагає оптимізувати їх продуктивність та економію палива. Правильний тиск в шинах дозволяє водіям випробувати їх довговічність і продуктивність розроблених відповідно до потреб автомобілів. Правильний тиск в шинах стабілізує структуру шини, поєднуючи зчеплення, керованість і відповідність усім її вимогам. Недоліки недостатнього тиску у шинах Занадто низький тиск шин не може підтримувати їх форму, від чого вони стають більш плоскішими, ніж є передбачено при контакті з дорогою. Якщо шини автомобіля є недокачені лиш на 6 фунтів це може призвести до повного їх пошкодження. Окрім цього, термін служби протектора шини може бути зменшений на цілих 25%. Низький тиск викривлює шини більше, коли вони обертаються. Саме це створює внутрішнє нагрівання, збільшує опір обертання і призводить до зниження витрати палива до 5%. При цьому, водій відчуває значну втрату точності управління і стійкості на поворотах. У той час як 6 фунтів на квадратний дюйм, здається, не надто високим числом, це, зазвичай, становить близько 20% від рекомендованого тиску, який має бути у шинах. Недоліки надмірного тиску у шинах Перекачені шини є негнучкими і непіддатливими і розмір їх відбитків в контакті з дорогою зменшується. Якщо шини автомобіля є перекаченими на 6 фунтів, вони швидше пошкоджуються під час перебігу через вибоїни або ж сміття на дорозі. Перекачені шини не можуть ізолювати нерівності дороги, роблячи її перебіг більш жорстким. Тим не менш, більш високий тиск повітря у шинах, зазвичай, забезпечує поліпшення керованості і стійкості на поворотах. Саме тому учасники автокросів, накачують їх більш ніж потрібно. Тиск усередині шин повинен бути перевірений за допомогою манометра. Рівень тиску в шині не може бути точно оцінений шляхом візуального огляду.

Читати далі

Тиск повітря щодо характеристики шини на сухій поверхні

Більшість водіїв усвідомлюють, що допустиме навантаження на шину визначається за її розміром та тиском в ній. Більші шини і більш високий тиск повітря забезпечує більшу вантажопідйомність, коли ж менші шини із нижчим тиском, навпаки, забезпечують меншу. Правильно накачані шини отримують відповідну підтримку від вміщеного тиску повітря, забезпечують рівномірний розподіл навантаження по всій площині і допомагають стабілізувати саму структуру шини. В той час, як більшість водіїв визнають, що саме це має значний вплив на довговічність шин, лише деякі з них розуміють, що недостатній тиск також має помітний вплив на те, як швидко і точно шини реагують на вихідні сигнали водія. Для того, щоб оцінити вплив тиску на поводження і догляд за шинами, Tire Rack провели тестування продуктивності дисків, порівнюючи добре накачані шини із тими, які навмисно мали недостатній тиск усередині. Для цього використовувалась BMW 330Ci (2003) із вибраними Goodyear Eagle GT-HR високопродуктивними всесезонними радіальними шинами, які були розроблені, щоб сполучити хорошу зносостійкість протектора, легке керування і надійність зчеплення з дорогою. Один з основних моментів Eagle GT-HR є їх внутрішня конструкція, яка показує сконструйовані технології, які були розроблені для гоночних шин та які використовуються в національній асоціації авто гонок на серійних автомобілях. Шини встановлені на одному з наших автомобілів BMW 330Ci були накачені до рекомендованого рівня виробника автомобіля: тиск 29 фунтів на квадратний дюйм на передніх шинах і 33 фунтів на квадратний дюйм на задніх, в той час як у іншого автомобіля шини були накачані на 30% менше (20 фунтів на квадратний дюйм на передні і 23 фунтів на квадратний дюйм на задні). 30% недостатнього тиску було обрано, тому що це був відсоток збитків, які були встановлені міністерством транспорту США, коли датчики контролю тиску повинні попереджати водія про низький тиск у шинах у нових автомобілів. Перша частина тесту була візуальною. Ми попросили водіїв подивитися на шини і обрати, який з двох автомобілів був оснащений шинами із недостатнім тиском повітря. Низький профіль сьогоднішніх шин, встановлених на BMW, підтвердив, як усе це є непросто. Водії погодилися, що поява шини сама по собі не забезпечує неспростовне підтвердження того, який тиск міститься у шині. Очі не можуть бути датчиком тиску в шинах. Наступне випробування – тест драйв. У той час, як водії думали, що правильно накачані шини забезпечують відповідність вимогам і передбачуване керування, вони швидко зрозуміли, що ті ж шини у ненакачаному стані залишають бажати кращого. Занадто низький тиск повітря шин вимагав ретельніше керування для маневрування і забезпечував його повільнішу реакцію. Також, він забезпечував не синхронність під час переходів; замість того, щоб рухатися в унісон, реакції задніх шин відставали від передніх, що було досить відчутним водію. Занадто низький тиск повітря шин постачав прийнятний сталий стан, коли вони були стабілізовані гальмівною колодкою на випробувальному треку (занос). Однак, машина відмовлялась слухатись водія, коли потрібно було змінити напрямок. Вона виявилася більш ніж на 2 секунди повільнішою у цьому випробуванні (2 секунди складають близько 7% втрати усієї керованості). Іншими словами, продуктивність, яку передбачають виробники шин, може бути втрачена через низький тиск повітря. Відрегулюйте тиск у шинах, використовуючи керівництво по експлуатації авто. Перевіряйте тиск в шинах не рідше одного разу на місяць та перед поїздками по автомагістралях.

Читати далі

Як знизити витрату палива за допомогою шин?

Правильні шини допоможуть знизити витрату паливаЗменшити споживання бензину автомобілем можна деякими способами. Наприклад взяти у використання енергозберігаючі шини. Звичайно, один варіант розглядати не варто. Але з декількома методами результат буде чудовим. Енергозберігаючі автошини, це можливість економити і знизити расходбензіна. Не варто, сподівається, що шини значно знизять витрати бензину. Але це призведе до значного зниження його фактичного споживання. Енергозберігаючі шини це не окремих продукт шин. Це шини, які мають дуже низький коефіцієнт опору коченню. Вони значно менше труться при коченні. І при цьому не виникає тертя між шиною та ободом. Опір і зчепленняДеякі автолюбителі вважають, що опір коченню і зчеплення шини з дорогою однакові поняття. Вони помилятися, вони безпосередньо пов'язані межу собою. Але мають деякі відмінності. Багато відомих компаній з випуску шин. Кажуть що енергозберігаючі варіанти найнебезпечніші на вологій дорозі. Так як у них дуже довгий гальмівний шлях. І аварія на таких шинах не уникнути. Але компанії шукають альтернативний варіант шин.Тиск зменшує опірПотрібно завжди стежити за тиском в шинах. Так можна заощадити до півлітра бензину. Тим краще буде тиск в шині, тим менше буде коефіцієнт кочення, економія палива буде відповідно вище. Не важливо, на яких ви покришках, важливо намагатися завжди підтримувати рівень тиску на потрібному рівні. Тиск у шинах, правильний запорука того що авто вільно рухається по поверхні і спалює менше бензину. Низький тиск призводить шину до деформації за рахунок цього опір збільшується і зростає витрата бензину. Також низький тиск у шинах погіршує керованість авто.Зменшуємо споживання бензинуНа практиці зниження опору шини на 10% економить майже 2% витрати бензину в залежності від марки авто і типу покришок. Водій може вплинути на свій витрата палива. Для цього потрібно виконати два не більших умови. Перше вибрати хороші шини з підвищеним показником показником зносостійкості і меншим опором коченню. Друге вибрати найкращий стиль водіння без різкого старту і зупинки.

Читати далі

Литі диски: чи варто ставити?

Давно минули ті часи, коли на всіх машинах красувалася однакова штампування. Зараз ринок багатий всілякими литими дисками, за допомогою яких можна легко змінити зовнішній вигляд свого авто. Але які у них переваги?По-перше, литий диск сам по собі легше звичайних сталевих, в деяких випадках майже на 50 відсотків, що безсумнівно додасть плавність ходу і менший знос. Якщо згадати фізику зі шкільного курсу, то відразу стане ясно, що при зменшенні ваги тіла, що рухається його швидкість буде пропорційно зростати.По-друге, литий диск за допомогою останніх технологій виготовлення може втілити в реальність будь-яку дизайнерську задумку в життя. Вибір литих дисків настільки багатий, що навіть важко порахувати кількість різних моделей.Якщо порівнювати ціни на звичайні сталеві диски і на литі, особливо для іномарок, то можна помітити, що литий диск буде коштувати ненабагато вище, виключенням є ексклюзивні диски тютінгових ательє.Іншими словами поставити на свій автомобіль литі диски зараз всім по кишені. Правда стереотип м'якості алюмінію дає свої плоди: багато споживачів вважають, що литі диски більш схильні до деформацій і руйнування. Але тут вони як раз не праві. Такі диски виробляються не з самого алюмінію, а з його сплавів.Якщо не враховувати критичні удари, то можна сказати що легкосплавні диски практично вічні. Адже з таких сплавів виготовляють багато деталей навіть для двигуна автомобіля. Прикладом можуть служити поршні в двигунах внутрішнього згоряння.У будь-якому випадку не варто забувати що такі диски також повинні проводиться за певним ГОСТу, інакше можна нажити собі багато серйозних неприємностей.

Читати далі

Температурна залежність шин

Як впливає температура асфальту на гальмівний шлях? Виявляється, дуже істотно! Несподіваними результатами наших випробувань ділиться Сергій Мішин - керівник шинної тест-группи ЗР.Затіваючи ці випробування, ми і не припускали, скільки для роздумів можуть дати всього декілька гальмувань! Для тесту відібрали відомі шини: Bridgestone Turanza Gr-80, Continental Contiprеmiumcontact 2, KUMHO ecsta XT, Michelin Energy E3a, Nokian HAKKA V, Pirelli Dragon, Toyo Cf1 PROXES. Для порівняння на холодному асфальті використали також зимову нешиповану шину Michelin Х-ice.Температуру протектора контролюється електронним медичним термометром. Мірилом зчіпних властивостей служив гальмівний шлях на сухому асфальті при різній його температурі, тому тест розтягнувся з липня по листопад. Але, зрозуміло, на одній і тій же ділянці дорогі і з одним і тим же екіпажем - водієм і оператором. Асфальт тут шорсткий, з високим коефіцієнтом зчеплення. Автомобіль «Шкода-Октавія» з ABS. Гальмування - з 100 до 5 км/год, щоб виключити вплив погрішностей в роботі електроніки на малих швидкостях. Звичайно, температурні умови мінялися безпосередньо в ході вимірів, тому ми перераховували отримані результати через показники шин порівняння (так званих референт-шин).Коректування проводили через два комплекти, наводячи результати до певного значення температури.На жаль, не вдалося «підібрати» погоду з чіткими інтервалами в 10 або 20 градусів, через це температурні крапки на графіках трохи зміщені від круглих значень, проте на закономірність тенденцій це не вплинуло. Роздуми на фінішіУ загальному випадку гальмівний шлях залежить від зчіпних властивостей шин. При низьких температурах на них впливає хімічний склад гумової суміші протектора. «Замерзаючи», вона погіршує свої зчіпні властивості. Подібний ефект, тільки навпаки, властивий спортивним і високошвидкісним шинам. Тут спеціальні добавки підвищують зчіпні властивості шин при розігріванні на високій швидкості. Пригадаєте формулу 1: до старту їх шини підтримують електрочохлами в гарячому (більш 100°С) стані.Ось і висновок : із зростанням температури повітря і дороги гальмівний шлях звичайних шин збільшується. Майте це на увазі, відправляючись влітку в теплі країни.Залежність гальмівного шляху (м) від температури асфальту (°С) До речі не всі шини змінюють властивості однаково. Одна шина просто не може бути кращою у всьому діапазоні температур. Характерний приклад - «Мішелін» і «Контіненталь»: одна лідирує в жарку погоду, інша - при зниженні температури до +4°С.Висновок: тести літніх шин не слід проводити при температурі, близькій до +10°С, - різниця показників тут мінімальна.Наступний цікавий момент: при температурі нижче +7°С зчіпні властивості шин погіршуються. Але не у всіх! До того ж зміни не настільки страшні, щоб при +5°С терміново «перевзуватися». Починаючи з температури +11°С, ми «підключили» до літніх шин зимові Michelin Х-ice. І ось результат - погіршення гальмівних властивостей літніх шин не такий вже страшний: зимова навіть при -5°С має набагато більший гальмівний шлях, не говорячи вже про плюсову температуру. І ніяких суперечностей тут не немає - зимова відіграє своє на льоду і на снігу.Думаю, наші результати будуть цікаві любителям їздити на зимових шинах влітку - різниця в гальмівних шляхах літніх і зимових шин складає… два корпуси автомобіля! До того ж із зростанням температури від +4°С до +11°С гальмівний шлях зимових шин збільшується на півметра.Звертаємо увагу на маловідому деталь: зимові шини, насамперед, нешиповані, діляться на дві групи:Перша - шини середньоєвропейського типу, орієнтовані на «чорні» (асфальтові) дороги. Твердість гуми по Шору 58-65 од.Друга - скандінавський або нордичний тип шин, створений для «білих» (засніжених і обмерзлих) доріг. Їх твердість менша - 50-55 од.Як правило, кожен виробник шин має дві різні моделі нешипованих покришок. Наш Michelin Х-ice відноситься до другої групи, а ось Michelin Alpine - з іншої, «твердішої» серії. Він повинен гальмувати на асфальті набагато краще за свого м'якого «родича», але помітно програє йому на снігу і льоду.Наша наступне завдання - порівняти при різних температурах гальмівні шляхи літніх шин із зимовими, різних типів, зокрема з шпильками.На пам'ятьПри температурі, близькій до нуля (з боку «плюса»), зчіпні властивості літніх шин залишаються досить високими. Якщо восени ви упевнені, що не зустрінете на дорозі лід і сніг, до настання морозів з перевзуванням можна не поспішати. То ж справедливо і для ранньої весни. А температуру +7°С виробники шин вказують із запасом, щоб напевно уникнути зустрічі з ожеледдю.При заміні літніх шин на зимові пам'ятайте: на чистому асфальті останні завжди гальмують гірше. Як правило, чим краще вони поводяться на снігу і льоду, тим менш чіпкі на асфальті.І ще одна особливість чистого асфальту. На морозі нижче -5°С він, особливо гладкий, вельми підступний: при гальмуванні миттєво «потіє» в плямі контакту, а тонкий шар вологи на морозі тут же перетворюється на крижану кірку. Особливо важко доведеться тоді на літніх шинах. Отже при настанні морозів настійно рекомендуємо змінити шини на зимові, навіть якщо дороги абсолютно чисті від снігу і льоду. На дорогах з шорстким асфальтом подібний ефект виражений менше.І нарешті, тепер ми «документально» можемо відповісти на питання: чому одна і та ж шина в різних тестах деколи показує різні результати. Як бачимо, вони залежать не тільки від характеру покриття, але і від його температури.Зимові шини на сухому асфальті гальмують істотно гірше літніх, останні при гальмуванні з 100 до 5 км/год відіграють два корпуси автомобіля! Тому навесні не варто затягувати з перевзуванням, а восени не поспішаєте переходити на «зиму».Не всі літні шини однакові: одні краще гальмують в жару, інші - в прохолодну погоду.Кращі гальмівні властивості у більшості літніх шин - при температурі, близькій до +10°С. http://steer.ru 

Читати далі

Маркування шин, розшифровка значків на боковині шини

Уміння читати маркування шини - корисний навик для автомобіліста. На боковині шини вказується маса інформації, яку можна умовно розділити на дві групи: інформація про походження і відповідності шини: виробник, модель, дата і місце виробництва, дані про сертифікацію, унікальний ідентифікаційний номер шини експлуатаційні характеристики шини: тип, розмір, індекси навантаження і швидкості, умови експлуатації, правила монтажу на диск, додаткові характеристики У самому загальному випадку маркування включає в себе такі елементи: RADIAL - шина радіального типу. На діагональних шинах - як більш старих - маркування типу немає, тобто діагональні шини такими є за замовчуванням. TUBELESS - шина безкамерні типу. Велика частина сучасних авто використовує шини саме цього типу. На шинах ж камерного типу вказується тип TUBE TYPE. Розмір шини Розмір шини - основна характеристика, з якою завжди починається підбір шини. Розмір шини містить в собі інформацію про ширині і висоті профілю, типі шини і садивний діаметрі. У прикладі на малюнку в розмірі "закодована" наступна інформація: 225 - ширина профілю ненавантаженої шини складає 225 міліметрів. 50 - висота профілю ненавантаженої шини складає 50% від ширини профілю R - шина з радіальної конструкцією каркаса 16 - посадковий діаметр шини (і, відповідно, діаметр колісного диска) складає 16 дюймів Іноді після розміру можуть йти літерні символи, найбільш часто вживаним з яких є індекс C, який позначає посилену шину з великим індексом навантаження. Розміри з індексом C характерні для легковантажного комерційного транспорту. Міліметри, відсотки, дюйми - і все це в одному розмірі. Дивно, правда? Такий мішанині ми зобов'язані довгій історії шин. А адже зустрічаються повністю дюймові розміри, повнопрофільні шини, у маркуванні яких значення висоти профілю просто не береться, маркування із зазначенням висоти профілю в міліметрах. Як не заплутатися у всьому різноманітті розмірів? Просто дотримуйтесь рекомендацій виробника вашого автомобіля - рекомендований і допустимі розміри шин зазначені в керівництві з експлуатації вашого автомобіля. Індекс навантаження, індекс швидкості - службові індекси, що показують область застосування шини. Зазвичай, індекс швидкості вказується поруч з індексом навантаження, окремо від власне розміру. Тим не менш, іноді можна зустріти специфікації шин, у яких використовується застаріла маркування - коли індекс швидкості зазначений у самому розмірі, у вигляді 205/50VR16 Ще однією важливою і корисною групою інформації в маркуванні є категорія якості шини із загальних стандартів оцінки якості шин (UTQG Standards) Департаменту транспорту США. За результатами оцінки моделі шини на боковину наноситься таке маркування: Treadwear 150 - показник відносної зносостійкості протектора. Число показує приблизну ходимость протектора шини по відношенню до еталонної шини, для якої це значення дорівнює 100. Тобто протектор шини з наведеної маркуванням 150 може прослужити в півтора рази довше, ніж "еталонна шина" при тих же умовах. Під «умовами» маються на увазі умови лабораторних випробувань шин. Важливо розуміти, що цей показник ніяк не можна вважати абсолютним, оскільки термін життя шини залежить від безлічі факторів. Але за інших рівних умов, чим вищий цей показник, тим довше буде вам служити шина. Traction A - цей показник позначає коефіцієнт зчеплення, властивий шині, і характеризує здатність шини гальмувати на вологому покритті. Так само як і попередній показник, цей є відносним. Можливі значення: AA, A, B, C - де AA відповідає найбільш "чіпкої" шині, а C - найменш. Важливо розуміти, що цей параметр характеризує роботу шини в досить м'яких умовах, і слабо придатний для оцінки стійкості шини до аквапланування або "сплешпланірованію". Temperature B - цей показник характеризує стійкість шини до тепла, що виробляється при роботі шини. Має три градації - A, B і C - де найбільшою термостійкості відповідає категорія А. Важливо розуміти, що цей показник характеризує здатність шини відводити внутрішнє генерируемое тепло в штатному режимі роботи, і майже ніяк не відноситься до здатності шини опиратися зовнішнім джерелам підвищеної температури. приклад: 175/70R13, 82T 175 - ширина профілю шини, мм. 70 - серія, профіль шини, відношення висоти профілю до його ширини. R - символ радіальної конструкції шини. 13 - посадковий діаметр, дюйми. 82 - індекс навантаження, визначається за таблицею. Т - індекс максимальної швидкості, км / ч. Позначення на боковині шин: TL, TUBELESS - безкамерная шина. Торгова марка Модель шини Символи омологації, для деяких країн (США, Бразилія, Європа) DOT - департамент Транспорту США, цифри-код заводу, код моделі, код розміру. Номер шини Країна виготівник Дата випуску - тиждень і рік, 4 символи. (2006 - 20я тиждень 2006 року) TREADWEAR 240 - зносостійкість по відношенню до еталонної шини TRACTION A - індекс характеризує гальмування на вологому покритті TEMPERATURE A - стійкість до високих температур TWI - індикатор зносу шини Основні написи призначені безпосередньо для покупця, і якщо Ви захочете купити шини в Україні (або в будь-який інший країні), то ці позначення нададуть Вам саму вичерпну інформацію про купують товар. Наприклад, назва компанії-виробника (Goodyear), модель (CARGO G26), ширина шини (195 мм), профіль (відношення висоти до ширини 70%), діаметр і тип шини (R15, де R, або Radial, означає, що шина радіальна, а 15 - діаметр обода), індекс навантаження 100 - максимальне навантаження до 800 кг (докладна таблиця див. нижче), гранична швидкість - R - до 170 км / год (докладна таблиця див. нижче). Якщо в складі шини присутній металевий корд, то на ній з'являється напис STEEL; TUBLESS написано на безкамерних шинах, а на камерних - TUBE або TUBE TYPE. Таким чином основні написи на шині можуть виглядати наступним чином: Goodyear CARGO G26, 195/70, R15 100R. Що стосується індексів та інформаційних написів, то вони несуть в собі додаткові відомості, які теж можуть бути корисні для всіх охочих купити автомобільні шини. Як правило, на шинах ще вказують: дату їх виробництва; спеціально для країн СНД ставлять штамп відділу технічного контролю, який вказує на сорт шин; світлий кружок або точка, поставлені на найлегшому місці шини - балансувальна відмітка. Надалі, при шиномонтаже поруч цією відміткою ставлять вентиль; на зимових шинах букви «M + S» (MUD AND SNOW) означають бруд і сніг; стрілка на боковині шин, призначених для внедоржніков і володіють підвищеною прохідністю, вказує на бажаний напрямок руху колеса (вперед); слово «RAINFORCED» говорить про те, що перед Вами шини з підвищеною несучою здатністю; на відповідність американським вимогам безпеки вказують літери DOT; цифра з буквою «Е» в гуртку означає, що шина має європейський сертифікат про відповідність стандарту безпеки. Ці стандарти регулюються Правилами 30 ЄЕК ООН, а цифра в гуртку позначає код країни-виробника шини. Ще на шинах іноді позначають стандарти та індикатори зносу. Для того, щоб Ви, перед тим як купити шини, диски, отримали більш повну інформацію, пропонуємо Вашій увазі таблицю індексів допустимої швидкості та вантажопідйомності. Ці маркери входять в основну назву шини, тому знаючи їх Ви зможете набагато швидше визначитися з вибором відповідної покришки. Допустима швидкість: L - 120 км / год; М - 130 км / год; N - 140 км / год; Р - 150 км / год; Q - 160 км / год; R - 170 км / год; S - 180 км / год; Т - 190 км / год; Н - 210 км / год; V - 240 км / год; W - 270 км / год. Якщо на шині індекс швидкості не зазначений, то гранична швидкість не повинна бути більше 150 км / год. Вантажопідйомність (чим вище число, тим вона більше): «72» - 355 кг; «76» - 400 кг; «82» - 475 кг; «84» - 500 кг; «95» - 650 кг.

Читати далі

Класифікація дисків

Для зовнішнього вигляду автомобіля диски є настільки ж важливим атрибутом, як для людини - його черевики (аналогія майже повна). Акуратна, чищена «взуття» здатна оживити неабияк пошарпаний «костюм». Тому естети в цьому питанні вкрай педантичні. Втім, крім естетичного значення, будь-який аксесуар виконує масу утилітарних функцій. Колесо здійснює зв'язок автомобіля з дорогою, забезпечуючи його рух. Воно ж через пневматичну шину сприймає всі нерівності і зміни в профілі дороги. Правильно підібрані авто диски - це і безпека на дорозі, і раціональний витрата палива, і збільшення терміну служби трансмісії, і відмінний дизайн. Колісні авто диски розрізняють по їх приналежності до того чи іншого автомобілю, по конструкції коліс і за технологією виготовлення. за технологією виготовлення - Сталеві - Легкосплавні (литі та ковані) по конструкції - Розбірні - Нерозбірні (одно-, дво-, трикомпонентні); в розбірних колесах диск і обід сполучені між собою різьбовими з'єднаннями. Сталеві диски В даний час мають найширше розповсюдження. Складаються з обода і привареними до нього диска (тарілки), які виготовляють із сталевого листа. Сталевими дисками комплектується більшість автомобілів на заводах-виробниках. Переваги: - Невисока ціна; - Можливість відновлення після зминання, оскільки при ударі вони не лопаються, а мнуться. Недоліки: - Велика вага; - Обмежені можливості по дизайну; - Невисока корозійна стійкість, обумовлена якістю покриття (найнижча корозійна стійкість у дисків, покритих емаллю та електрофорезом). Легкосплавні диски Виготовляються із сплавів на основі алюмінію і магнію шляхом лиття або кування. За багатьма властивостями вони краще сталевих. Основне призначення легкосплавного колеса - підвищити привабливість Вашого автомобіля. Також литі диски знижують вагу колеса, а зниження маси непідресорених частин (до яких належать колеса) покращує плавність ходу, підвищує безпеку водіння і знижує знос деталей підвіски. Маючи ідеальну геометрію, при гарній балансуванню повністю виключаються неприємні вібрації. Як правило, гроші, витрачені на комплект литих дисків повертаються при перепродажу автомобіля. Легкосплавні диски у свою чергу діляться на литі і ковані. Литі диски Литий диск має зернисту внутрішню структуру металу, і в цьому його основний мінус: за тривалої їзди по вибоїнах у металі йде процес накопичення мікротріщин (невидимих і тому небезпечних), які рано чи пізно проявлять себе - від сильного удару диск може розколотися. Недоліки: - Крихкість (для забезпечення механічної міцності, необхідно збільшувати товщину стінок, що знижує такий бажаний виграш у вазі); - Необхідний захист поверхні, так як без цього диск швидко покривається білястою оксидною плівкою і втрачає товарний вигляд. Ковані диски Кований диск, метал якого має багатошарову волокнисту структуру, виключно готується. Кований диск тримає сильні удари, у крайньому випадку він не лопається, як литою, а гнеться без утворення тріщин, що, безумовно, безпечніше. Пом'яти його теоретично можна, але скоріше розлетиться підвіска, ніж помнеться закраїна кованого колеса. Переваги: - Висока міцність та жорсткість конструкції; - Легкість і висока корозійна стійкість. Недоліки: - Висока ціна; - Обмежені можливості по дизайну. Ллють і кують диски з алюмінієвих і магнієвих сплавів. Якщо розташувати легкосплавні диски в порядку "від мінуса до плюса» з чисто технічних параметрах, то ряд буде таким: 1 - литий магнієвий диск (легкий, але примхливий, швидко розтріскується), 2 - литий алюмінієвий диск (нормальний за сукупністю якостей), 3 - кований алюмінієвий диск (міцний і легкий) і 4 - кований магнієвий диск (надміцний і легкий). Але при виборі дисків, зрозуміло, не тільки технічні параметри грають роль. Радимо відразу відкинути крайнощі: магнієві диски, як литі, так і ковані, - велика рідкість, їх, як правило, роблять тільки на замовлення для спортивних машин. Ціна магнієвих може становити $ 1000 за штуку. Інтернет-магазин "Шини Київ"

Читати далі

Класифікація шин для позашляховиків 4х4

Шини для позашляховиків насамперед слід класифікувати за призначенням - шосейні, шосейно-позашляхові і позашляхові. Два останніх типу мають малюнок протектора з великими блок-шашечками і канавками, що дозволяє протистояти гострим краях каменів і шматків льоду, а також легко видаляти сніг і бруд із зони контакту. Такі покришки відносяться до категорії високопрофільних, тобто вони комфортніше і добре гасять удари при їзді по нерівностях. Однак на трасі шосейно-позашляхові, а особливо позашляхові шини більше шумлять і мають гірші характеристики керованості і стійкості. Класифікація шин для позашляховиків: Внедорожні Шосейно-позашляхові Шосейні Літні Всесезонні Європейські Арктичні нешиповані Арктичні шиповані Шосейні, в свою чергу, класифікуються, як і покришки для легкових авто, по сезонності застосування - літні, зимові («європейські» і «арктичні» - шиповані і нешиповані) і всесезонні, а також по технологічності - преміум, медіум і економ-класу . Виникає питання: чи придатні шосейні шини для бездоріжжя? Все залежить від грунту під «ногами» позашляховика і виду шосейної гуми. Якщо це каміння і бруд, то тут нічого робити високошвидкісним «ковзанок», та й інші покришки в таких умовах будуть менш ефективні, ніж позашляхові. Гострі грані каменів легко можуть пошкодити м'який протектор зимової шини, а бруд заб'ється в неширокі канавки.Всесезонну гуму для позашляховиків можна назвати універсальною, так як вона придатна для експлуатації в різні сезони на дорогах і бездоріжжі. Однак ця універсальність не дозволяє мати оптимальні характеристики в будь-яких умовах.Шосейно-позашляхові, а особливо позашляхові шини для зимових доріг України малопридатні, тому що на льоду їх зчіпні властивості невеликі.

Читати далі

Які вибрати шини

Згідно логіці речей, покришки для зими - напевно зимові покришки. Уж пардон через очевидний повтор. Правда, справді, є умільці, які в усі епохи року катаються на літній гумі. Мотивування традиційно убивча: мовляв, «... потрібно могти колесити! Досвідченому драйверу і лід ніяк не лід - всюди проїде ». Судячи по зведеннях з місць ДТП, ці заяви дозволено визначити перед суворе коливання. Виїзди з дворів, рушання на зростанні, екстрене пригальмовування в кінці кінців. У всіх даних варіантах головним відмінні зчіпні характеристики гуми, а ніяк не лише справа шофера. У зимової гуми і радіопротектор сильніше і глибше, і канавки просторіше, і наявна дуже багато прорізів. Всі напевно в сукупності - завдаток кращого зчеплення з цінний. Раз на рік на тематичних форумах розпалюються баталії по приводу «липучки» і «всесезонки». перший дає собою зимову гуму у відсутності шипів. 2-а - т.зв «всесезонна» гума, на якій хоч влітку, хоч взимку. Гіпотетично. На практиці регульованість, гальмівні властивості у «всесезонки» значно нижче, ніж у «зимової» гуми. На ній дозволено з повною упевненістю колесити тільки по європейських дорогах, які в будь-який сезон чисті і доглянуті. У наших широтах всесезонка - штучка страшна. Згідно поведінці вона ніяк не дуже різниться від літньої гуми. З усіма витікаючими.Ніби доторкається протиборства «прилипала» - «шиповка», то тут з повною упевненістю дозволено заявити лише те, ніби у шипованной гуми сильне перевагу - їзда по насту і ожеледиці. Наприклад, взимку викручувати на неї з двору легше і швидше, ніж на гумі у відсутності шипів. Однак так як холодна кірка на дорозі ніяк не постійна. Час від часу її все ж зчищають, а асфальт покривають шаром реагентів. І ось тут шипи мають всі шанси стати у погану службу. Так як згідно сухому асфальту гальмівний шлях з-з-за їх зростає.У якому місці шипована гума вже буквально потрібна - напевно на магістралях. Якщо в містечку погано-мало, проте шляхи чистяться, то через мегаполісом є шанс натрапити на кучугури навпростець серед многополосного шосе.Прилипала чудова в містечку. При щоденній їзді вона ніяк ніяк не гірше «шипованной». А котить помягче і на півтону нижче.На жаль, в наших умовах і реаліях важко з ходу виготовити певний відбір. Так як двори в нашому містечку часто ніяк не чистяться свідомо. Однаково як і сніг, і «Катех» зі шляху прибирають через раз. Отак ніби ніяк не варто зовсім відмовлятися від «шпильок».

Читати далі

Оптимальний тиск в шинах

Тиск у шинах регламентується заводом-виробником автомобілів, а не виробником шин. Поєснюється це тим, що ще на етапі створення і випробувань автомобілів тиск у шинах підбирається під характеристики підвіски, розподіл навантаження по осях, вантажопід`ємності. Робиться це з метою забезпечення оптимальтних значень коефіцієнтів опірності коченню і зчеплення з дорогою, витрат пального, керованості, жорсткості і т.ін. Тому, щоб дізнатись, яким має бути тиск в шині, варто зазирнути у Керівництво по експлуатації автомобіля, а не слухати "фахівців" невідомого походження. Тиск може вимірюватись в декількох одиницях: МПа, кгс/см2 , бар. Перерахунок однієї одиниці в іншу можно зробити знаючи наступне співвідношення: 1МПа = 10 кгс/см2 = 10 барУ документації до автомобіля зазвичай вказується тиск в МПа. У шин різних марок і моделей легкових автомобілів він може коливатися від 0,16 до 0,39 МПа. Тиск у шинах, який менший або більший необхідного рівня, призводить до зниження їх терміну служби та інших негативних наслідків. Наприклад, за низького тиску зростають сили опірності коченню і відповідно збільшуються витрати пального. За зниження тиску на кожні 10% строк служби шини зменшується на 10-15%. Плюс інтенсивне зношування протектора шини з країв.Якщо тиск вищий за норму, протектор інтенсивно зношується по центру бігової доріжки. Не дивлячись на те, що при збільшенні тиску знижується коефіцієнт опірності кочення шини, і, відповідно, зменшується витрата пального, при цьому також підвищується навантаження на каркас і брекер шини, що може стати причиною їх розриву, а також збільшує передачу ударних навантажень на підвіску і кузов автомобіля. Не дивлячись гна таку небезпеку, підвищувати тиск в деяких випадках все ж корисно. Таким випадком може бути далека мандрівка, коли ви впевнені, що дорога буде нормальною. Підвищення тиску в шинах на 0,02 МПа дозволить заощадити пальне без нанесення відчутної шкоди ресурсу шини. Вимірювати тиск варто не рідше одного разу на місяць (за інтенсивної експлуатації - 200-400 км на день - раз на тиждень) а також перед тривалими поїздками і за суттєвих перепадів температури (зміни сезону і т.ін.) Виконуючи ці вимоги, варто пам`ятати, що при русі автомобіля через тертя між протектором і дорогою, шина нагрівається, що тягне за собою підвищення тиску. Тому вимірювати тиск в шинах варто тоді, коли вони холодні.

Читати далі

Для чого потрібна зимова гума

Автомобілі, як правило, продаються, укомплектовані так званої річної гумою. Проте будь-який автолюбитель, який дбає про безпеку на дорозі, ближче до зими обзаводиться змінним комплектом зимових шин. Навіщо вони потрібні і чим відрізняються від літніх?Справа в тому, що літня гума просто не розрахована на використання при низьких температурах. Гальмівний шлях машини на непристосованих для зимової їзди шинах збільшується часом у кілька разів, на слизьких дорогах колеса пробуксовують, автомобіль не слухається керма.На зимовій гумі (вона маркується літерою W на боковині колеса) зовсім інший малюнок протектора, ніж на літній. Він спеціально адаптований для їзди на холоді. Така шина має багато ламелей (маленьких прорізів зигзагоподібної форми) на протекторі. Завдяки таким ламелям забезпечується краще зчеплення коліс з засніжених покриттям дороги.Крім того, у зимових шин зовсім інший склад, завдяки якому їм не страшні навіть сильні морози. Літня гума більш жорстка, при мінусових температурах вона показує гіршу зчеплення з дорогою.Зимова ж спочатку м'якше, на холоді вона залишається еластичною.За малюнком протектора всі зимові шини поділяються на європейські і скандинавські, кожен з них призначений для їзди по різних покриттях. У європейській гуми малюнок протектора розташований по діагоналі, на ньому багато розгалужених каналів. Скандинавські шини мають більш розріджене тип малюнка, на них більше ромбів і прямокутників, часто таку гуму шипують.На гумі з європейським типом малюнка краще їздити за відносно чистим і не засніжених дорогах. Скандинавський протектор потрібен тим, хто здебільшого пересувається по снігу і зледенілих дорогах в сильні морози.Є також категорія всесезонних шин, вони поєднують в собі ознаки зимової та літньої гуми. Але фахівці не рекомендують віддавати їм перевагу. Така гума не забезпечує належну безпеку ні влітку, ні взимку. На ній добре їздити хіба що в тих регіонах, де зимові температури в середньому дорівнюють нулю.

Читати далі